25. lokakuuta 2012

Maistiaisia


Muutaman viikon ajan olen kahlannut lävitse vanhoja joululehtiä, joita säästelen ja joihin palaan aina vuodesta toiseen. Nyt kaupoissa on jo ensimmäiset uudet lehdet, jotka ovat vaatineet päästä arkistooni. En vain voi vastustaa niitä! Puikoilla uusista langoista valmistumassa tuubihuivi tai ainakin se tällä hetkellä koittaa kovasti olla sitä. Lopputuloksesta kun ei voi olla varma, kun muistelee taannoista yritystäni tehdä säärystimet. Ne tai se säärystin toimittaa tällä hetkellä virkaansa hieman muokattuna nuken makkaramekkona.

Tänään meillä tuoksuu vienosti joululta tai ainakin tällä hetkellä. Aiemmin päivällä haiskahti nimittäin mummolalle, kun kokeilin, miten kaalilaatikko uppoaa. Ei uponnut, paitsi minulle! Omiin jouluperinteisiini ovat kuuluneet muutaman vuoden ajan nämä rapsakat, hieman keskeltä tahmeat maistiaiset. Jos ei pipareita vielä tohdi leipoa, niin näitä nyt ainakin. Ohjeen olen joskus leikannut talteen jonkun lehden joulunumerosta. En minä niitä turhaan ostele!


4 kommenttia:

  1. Hei,
    Kiitos kun olet linkittänyt meidät sivuillesi!
    Ja tätä ohjetta olen metsästänyt pitkään...en muistanut keksien nimeä. Mukavaa syksyn jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vierailusta! Ja makoisaa syksyä ja joulun odotusta teillekin! :)

      Poista
  2. Anna, sun tekemät vilhelmiinat on niin hyviä, niihin jää koukkuun :( Kiitos ohjeesta, täytyypä itselläkin leipasta näitä jouluksi. Niin, ja ihana blogi sinulla...vihdoin ja viimein mä osasin tänne, ihana käydä lukemassa ja vähän nähdäkin teidän kuulumisia :)
    t.Iida

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että löysit. :) Muistelin just näitä pipruja tehdessä, että viimeksi ollaan niitä teillä syöty. :)

      Poista

Kirjoita vain...ilahdun aina suuresti kommentistasi! :)